Måndagsplock

För första gången på länge känner jag att jag har tid till att göra vad jag vill. När jag vaknade i morse hörde jag hur min mor fortfarande sov (inte ett ljud i hela huset) så jag låg kvar en stund och myste. Läste lite i den nuvarande boken (Deadlocked) och fick sen en briljant idé hur jag skulle växla mor på enklaste sättet: baka scones till frukost. Sagt och gjort, mor blev jätteglad men sa samtidigt att jag inte skulle skämma bort henne med nybakade scones till frukost.

Efter frukost satte jag och mor igång att baka. Vi skulle egentligen bara baka en rabarberpaj men när vi var färdiga hade vi fått en rabarberpaj (som planerat), en sockerkaka (av överblivna äggulor) och rabarberkräm (av de rabarber vi inte behövde till pajen). Riktigt nöjda var vi när klockan var halv två och vi skulle äta lunch. Det blev lite rester från de föregående dagarna.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!