Vissen pion

Disken är fixad efter kvällens middag. Jag fick den stora äran att laga mat ikväll eftersom det fanns mat till mig och min vän igårkväll när vi skulle äta middag. Det blev en av mina paradrätter ikväll, risnudelpanna. det gick faktiskt hem hos min syster också som brukar vara ganska petig med maten. Hon gillade inte ingefäran i maten men det sket jag ett stort stycke i.
 
Just nu, i skrivande stund, springer katten fram och tillbaka i köket bakom min stol som en annan skållad råtta. I fartvinden drar han med sig doften av en pion som står på köksbordet. Mor tog in den för cirka en vecka sedan och just nu börjar den se ganska hängig ut. Älskar verkligen pioner, dem påminner mig om min mors morbror som dog vid påsk. Han hade alltid så fin trädgård när han och hans fru bodde i hus i Lund.
 
Bildkälla
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!