Fimostavar

När jag var yngre fick jag och min syster ett par fimostavar av vår moster. Jag fattade aldrig hur man skulle skära till dem för att det skulle bli bra. Antingen blev dem för tjocka så att man fastnade med dem, antingen i håret när man tvättade eller stylade det eller när man stoppade ned handen i byxfickan.

För er som inte vet vad fimostavar är så är det en liten stav med ett motiv i ändarna som löper igenom hela staven. Av denna så skär man tunna skivor som man sen kan limma på naglarna.

Nu har det som tur kommit en himla bra lösning på det lilla problemet: färdigskurna fimostavar. Det finns att köpa lite här och var, bl.a Nelly.com.


Bildkälla

Nu när denna briljanta lösningen kommit så har jag fått upp intresset för det igen. Jag tror ju dock att dem är mest till för dem som har akrylnaglar som lägger ett lager akryl ovanpå. Men för rolighetens skull så ska jag se om jag kan få tag på färdigskurna fimostavar och testa det igen ^_^
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!