Donut

Varje modebutik man besöker, H&M eller Glitter, så ser man det. Överallt! Det är som att den invaderat hela Göteborg, och hela Internet! Jag pratar om den berömda doughnuten, redskapet som kan ge den perfekta hårknuten, men inte för alla. Lägg märke till detta: donuten säljs i tre färger, svart (för de riktigt mörkhåriga), blond (för de riktigt ljushåriga) och brunt (för de med färger mellan svart och blont hår). Jag själv, som är rödhårig, kan troligen inte använda någon av dessa eftersom min hårfärg är en blandning av blont och brunt (med speciellt mycket blont). Den ljusa donuten kommer synas som en ljusstråle i mörker ifall håret trillar eller glider bort och blottar donuten, samma sak för den bruna.

Med andra ord: donuten löste problemet "vad ska jag har för frisyr idag?" för många tjejer, men inte för oss rödhåriga eftersom det inte finns en färg som passar.


Bildkälla

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sara

köp strumpbyxor i liknande färg som din hårfärg, ta sedan en vanlig strumpa, klipp av tådelen och rulla den till en donut. klipp av ett ben och tån på strumpbyxan om rulla in donuten där i så har du en i din egen storlek.

2012-04-26 | 23:32:10
http://eyedust.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!