Optikerbesök

Det är år och sedan jag satte foten hos en optiker för att kolla mig syn. Så idag ringde jag till Smarteyes för att boka en tid. Tur som jag hade fick jag en tid redan under eftermiddagen. Efter lite stress och finess lyckades jag komma dit. För det första var allting så förvirrande. När jag kom dit skulle man "checka in". Alla uppgifter dem hade tagit över telefon skulle dem ha en gång till, vilket jag inte är så glad för. Att stå och upprepa personnummer och telefonnummer är inte något jag känner mig bekväm med.

När hela den proceduren var över fick jag sitta ner och vänta på att optikern skulle kalla in. Hur en vanlig synundersökning fungerar tänker jag inte skriva om, det är tråkigt och det är så himla många olika saker som händer. När undersökningen var klar så fick jag precis det svaret jag inte ville ha: "Din syn har inte ändrats så mycket, så att byta glasögon och få nya glas gör bara en liten skillnad." Ah, nä, precis vad jag hatar att höra. Hursomhelst fick jag välja bågar som sen jag bara lämnade in.

Att välja bågar är en ren djungel för min del. Jag hatar att ha glasögon så för mig är det pest och pina. Hade jag fått bestämma skulle jag haft linser istälelt men för det krävs oftast ett par bra glasögon i grunden för dem dagar man inte kan ha sina linser, exempelvis vid förkylning. Allting slutade med att jag inte valde några bågar, blev irriterad på personalen och störtade ut genom dörren med gråten i halsen.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Alexandra Kjellman

Jag har haft glasögon men har nu bara linser. Fungerar alldeles utmärkt för min del, fast så har jag inte något stort synfel...

Trist att det blir så när man besöker optikern, min är dock himla bra så jag är nöjd!^^





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!