Naturhistoriska museet i Göteborg

Hej!

Trots den rådande stormen i Västra Götaland och Göteborg så har jag faktiskt varit ute idag. När klass 3-varningen utfärdades har jag ingen aning om men en sak vet jag: man kan vara ute i alla fall så länge man inte vet att det är storm.

Hursomhelst, idag haar jag och min sambo tillsammans med en vän till mig varit på naturhistoriska museet i Göteborg. Jag saknade zoologiska museet i Lund så himla mycket att jag var tvungen att hitta något nytt ställe att gå till. Kollade rundor på Internet vad det finns för museum i Göteborg och naturhistoriska museet var precis vad jag letade efter. Det var jättekul att se alla uppstoppade djur och fåglar samt alla fiskar och andra grejer som var konserverade i formalin. Riktigt roligt trots att jag hade sett något liknande innan.

Det roligaste var nog ändå modellen av en fullvuxen späckhuggarhane som hängde i taget i en trappuppgång. 10 meter lång med vidöppet gap. Helt galet rent ut sagt

Tog lite bilder från dagen. Vissa blev ganska bra.





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!