Julångest

Inläggen som kommer upp här ända fram till julafton kommer troligen mer eller mindre att handla om jul. Kanske jag skulle ta och skapa en egen kategori till just det.

Julklappsnojan börjar gå över, men istället dyker ett nytt ångestmoment upp: julafton. Vad ska jag ha på mig? Kan jag bidra med något i matväg? Ska jag baka lussebullar eller pepparkakor?


Att en högtid som är så utgammal ska framkalla så mycket ångestkänslor. Har i alla fall funderat över julgodis ett bra tag så jag vet i alla fall vad jag vill göra. Jag ska faktiskt pröva på att göra snöbollar av vit choklad och kokos. Dem säljer billig blockchoklad den här veckan i många matbutiker eftersom första advent har smugit sig på.

Som tur så finns min mor och min söta pojkvän till hands och hjälper mig bolla idéerna. I alla fall min mor ^_^


Bildkälla 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!