Har bott för länge i en storstad

Hur vet man att man bott för länge i en storstad? Man blir förvånad när man ser ett skogslevande djur i ett bostadsområde.

När jag gick hem från spårvagnen idag såg jag helt plötsligt en ekorre på en björkstam ganska nära marken och dessutom på kanske bara 1,5 meters avstånd. Jag stod stilla så gott jag kunde för att inte skrämma den, men inte ens en buss som körde förbi kunde skrämma den. Ekorren skuttade mellan träden och klättrade sen ganska långt upp i en björk men fortfarande inom synhåll.

Det som gjorde mig lite farcinerad var att ekorren inte var röd som man alltid har föreställt sig. Den var lite gråsvart i pälsen. Kollade nyss på jägarförbundets hemsida och ekorrar är gråsvarta på vintern och vara röda på sommarhalvåret.


Bildkälla

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!