En läsares memoarer

Det har tagit mig ett helt år att läsa ut boken En Geishas Memoarer av Arthur Golden. Tro det eller ej men jag kan läsa en bok och sen när jag kanske kommit halvvägs hittar jag en annan bok som jag tycker verkar mer spännande och då struntar jag i den redan påbörjade boken. Precis så var det med denna boken också.

Jag köpte boken för över ett år sedan för att ha en svensk bok att läsa. Min svenska hade försämrats väldigt mycket under sommaren innan jag flyttade till Göteborg eftersom jag pratade och skrev jättemycket på engelska med min pojkvän som då bodde i Kina. Desperat efter en bra bok att läsa valde jag just En Geishas Memoarer. Jag hade sett filmen sen tidigare och gillade den skarpt. Boken var jättebra. Beskrivande så att man riktigt sögs in i boken, trots att jag la ifrån mig den och inte läste en sida på ett halvår.


Bildkälla
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!