Universeum

Dagen bjöd förutom på en del plugg men även också Universeum. Idag kunde studenter från Göteborgs Universitet och Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg gå in gratis på Universeum. Vanligtvis kostar detta kalaset 160 kronor under lågsäsong och 185 kronor under högsäsong (sommaren).
 
Sist jag var på Universeum var när jag var 11 år och gick i 5:e klass, det vill säga 10 år sedan. Mycket siffror där på en och samma gång. Man kan ju med gott samvete säga att Universeum såg inte likadant ut som det gjorde för tio år sedan. Många av utställningarna jag hade hoppats på fanns inte kvar, sorgligt nog. Men regnskogen fanns kvar med sina nyinflyttade sengångare, som låg och sov T_T. Men dem vaknade när en djurskötare kom med mat, men det tog en himla tid innan dem kikade upp från sin lilla korg ^_^
 
Det allra roligaste var dinasaurieutställningen på terassen. Det var verkligen awesome. Dinosaurier i gummi som rörde på sig och gjorde ljud. Längst ned i inlägget finns ett kort klipp som jag filmade med min telefon.
 
 



 


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!