Afternoon in Ystad

Det var så himla skönt att komma till Ystad. En massa har ju ändrats sedan jag gick i skola där för cirka 5 år sedan. Butiker hade slagit igen och öppnat, precis som i alla andra städer. De senaste gångerna jag varit i Ystad har jag inte riktigt haft tid att titta mig omkring. Allting hade inte förändrats, exempelvis som att många matställen hade inte ändrats ett dugg.
 
Jag och min kursare, Christoffer, besökte bland annat småbåtshamnen i Ystad. Det var så himla mysigt att sitta och lyssna på hur vattnet skvalpade och dessutom se båtar som skulle lägga till i hamnen. Vi såg bland annat en nederländsk och en tysk båt. Solen sken dessutom som bara den så jag fick passa mig så att jag inte brände mina armar. Som tur så hade jag en sjal med mig. Jag bränner mig ganska lätt så jag måste verkligen passa mig.
 
 
Efter att vi strosat omkring i småbåtshamnen så begav vi oss in till centrum igen. Vi var båda törstiga och vi hittade en mysig liten sushiresturang precis i slutet av gågatan vid Österportstorg där vi slog oss ner på deras uteservering. Vi beställde varsin Coca Cola och till det fick vi wasabinötter som tilltugg. Jag är inget större fan av wasabi för att det smakar för mycket pepparrot men Christoffer glufsade i sig nästan allihopa. Hans min när han bet i en riktigt stark nöt var obetalbar.
 
 
Klockan hann bli ganska mycket när vi satt och fikade på sushiresturangen så det var tid för oss båda att åka hem. Jag skulle ta bussen medan Christoffer körde hem till Simrishamn där han bor för tillfället. Han precis som jag bor hemma hos sina föräldrar under sommaren eftersom han bara har lägenhet i Göteborg precis som jag.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!