BBQ - valborg

I morgon är det valborg och jag är ledig. Det enda som vi har på schemat jag och min kära pojkvän är att åka och veckohandla. Vårt kylskåp är rent ut sagt barskrapat, ingen mjölk, ingen youghurt och inga grönsaker (!) vilket är skandal. Det händer inte ofta att vår kyl är så tom. Självklart har vi grönsaker i frysen men ingenting som man plockar fram en kvart innan man påbörjar middan.

En annan liten plan som jag har för morgondagen är så klart att grilla. Det spelar ingen roll var, vi ska bara grilla. Traditionen är så klart korv men eftersom jag inte är så glad för korv (av flera olika anledningar) så får det troligen bli något annat, eller kycklingkorv.

Grävde lite i mitt bildarkiv och hittade en bild från förra valborg. Vi skulle grilla korv men vi hade så dålig glöd i grillen att korvarna knappt blev varma. Den här gången har vi ny grill som dessutom är större och lättare att "styra" glöden genom flera olika ventiler.



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!