Årets (säsongens) första glögg

Hej!

Idag var det glöggpremiär för min del. Och saffransgiffelpremiär också. Min kära mor hade köpt en flaska äppelglögg från Sövdes Musteri när hon var där senast som jag fick med mig hem när jag åkte tillbaka till Göteborg. Sövde för mig är lokalt, det ligger bara en liten bit ifrån min hemstad, och det är dessutom nyöppnat musteri, eller ja, det öppnade igen för något år sedan efter att ha varit stängt.

Dessutom så har jag tröttnat lite på Blossas lättglögg. Förra året när jag pluggade till kemitentor satt jag och smuttade glögg hela tiden så när dagen var slut var jag smått berusad (vilket jag uppfattades som på Facebook också av mina vänner).



Det är ju dessutom lucia idag och då kan man inte vara utan lussekatter. Men lussekatterna på Hemköp såg så räliga ut att jag köpte saffransgifflar. Smakar ungefär likadant som lussekatter och passar hur bra som helst tillsammans med glöggen.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!