1:a maj

Idag hände någonting som vanligtvis aldrig brukar hända naturligt: jag plockade fram min kära solspray, smorde in armar och ben i förberedande syfte för att gå ut en stund i solen. Jag, som hatar sol och värme, gick frivilligt ut och "solade". Man kan inte säga att det gav resultat, vilket jag inte vill uppnå i heller, eftersom jag bara satt ute cirka 30 minuter. För mig är inte sommaren en tid man ligger och trycker på stranden för att bli brun som en pepparkaka. Rödhårig, blåögd och ljushyad som jag är så skulle det bara vara rena rama självmordet. Jag blir röd som en rödbeta efter ett par timmar på stranden trots att jag smort in mig.

Men det var otroligt varmt ute trots att det blåste lite smått. Verkligen skönt väder.

Förutom att ha "solat" idag så har jag kollat på lite grejer man kan göra i Kina när jag och min pojkvän eventuellt åker dit. Vi får se hur mitt jobbeschema ser ut under de två månaderna jag ska jobba, men jag håller verkligen tummarna för att vi kan åka för jag vill verkligen träffa min pojkväns mamma och hans släkt. Tyvärr har han få släktingar som pratar engelska men jag får ha min pojkvän som tolk ^_^.

När jag rabblade upp hela listan på grejer för min pojkvän vad jag skulle vilja göra (djurparker, aquarium, Den Förbjudna Staden, osv.) så blev han en aning blek. Eftersom det fortfarande är varmt i Kina under augusti och ganska fuktigt dessutom så tyckte han att jag skulle stryka ett par grejer.


Bildkälla
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!