Breath of life

 
Bildkälla
 
 
En av alla bioupplevelser i sommar uppfylld. Jag har äntligen fått tummarna ur chokladen och gått och sett Snow White and the Huntsman med Kristen Stewart och Chris Hemsworth. Det var en rikitgt bra film och rekommenderas starkt till de som gillar fantasyfilmer. Jag älskade konceptet trots att filmen skiljde sig ganska kraftigt från Disney's Snövit. Huvudhistorien fanns fortfarande kvar så enormt mycket skiljde sig den inte. Mest smådetaljer.
 
Däremot satt jag igenom hela filmen och försökte komma på vilken dialekt Christ Hemsworth hade. Det var definitivt inte amerikansk-engelsk men när vi kom ut från biografen så kollade jag upp det på min IMDB-app och det visar sig att han är född i Melbourne i Australien... Mystery solved! Älskar den australiensiske engelskan. Har nog aldrig träffat på en australienare som är infödd. Har däremot träffat folk som bott i Australien i flera år men som fortfarande inte har den rikitgt härliga australiensiskan.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!