My lovely Malmö

Idag
 
bar det av till Malmö för att träffa en vän från Göteborg. Malmö är en riktigt härlig stad. Lite för stor för min del men ändå härlig. Det var så synd dock att större delar av Triangeln (shoppingcenter) var avstängt för renovering. Det blir inte riktigt samma stämning som när allt är öppet och lokalerna fulla.
 
Anledningen till att jag åkte in till Malmö i första taget var att vi skulle äta lunch. Min väns pappa äger en resturang ute på shoppningcentrat Kronprinsen som heter Mr Chang's Sushi & Baozi. Dem har supergod sushi och jag prövade idag deras dumplings (jiaozi) som var fyllda med grönsaker och kött. Jag älskar dumplings, speciellt den såsen man får till och doppar i. Den smakar väldigt mycket av vinäger vilket jag verkligen älskar.
 
 
Efter lunchen var vi så mätta av all mat så vi började dra oss in till centrala Malmö. Vi fick gå eftersom vi var så mätta så vi verkligen behövde gå. Vi passerade bland annat Vattenpalatset Aq-va-kul och då konstaterade jag att jag aldrig hade varit där inne. Det verkade inte så stort. Jag älskade vattenland när jag var liten och vi åkte ganska mycket till Lalandia som ligger i Rödby i Danmark. Det tar inte så värst lång tid att köra ner där men det är ack så kul.
 
När vi nådde centrum så kände vi verkligen för att traska till Triangeln och fika, men det tog oss ungefär en timmer eftersom jag hela tiden ville stanna till i affärer. Det finns bland annat en Shock-affär i Malmö som jag var tvungen att besöka.
 
 
Dagens outfit består till mestadels av plagg från H&M. Jag handlar ganska mycket där, deras skjortor är bra och priserna hyfsat bra. Håller grejerna 1 år så är jag överlycklig för sen tröttnar jag på kläderna.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!