Hard decisions

Hej!

Jag har alltid haft svårt att välja vilken bok jag ska läsa. Oftast blir det en bok som någon av mina vänner läst och rekommenderar eller böcker som blivit TV-serier eller filmer. Ett tag var jag jättemycket inne på att läsa bara vampyrserier såsom Twilight och The Vampire Diaries, men jag har börjat tröttna på det en smula. Kanske för att dem alla är likadana: tjej blir kär i en vampyr och sen en massa tjafs. Oftast är dessa ungdomsböcker som egentligen inte är avsedda för min ålder utan det jag egentligen ska läsa är vuxenböcker med ett mer avancerat språk.

Oftast läser jag också böcker på engelska men eftersom min svenska blivit så dålig så har jag fått fokusera mer på svenska böcker. Kan inte riktigt fatta att jag som svenskfödd med svenska föräldrar har svårt för att hantera mitt eget språk. Det blir kanske så när man bor tillsammans med någon som man måste tala engelska med :P

På gymnasiet var det så att läraren valde ut en bok som alla i klassen skulle läsa och tro mig eller ej, men det är dem få gångerna som jag faktiskt gillat böckerna på riktigt. En av alla de böcker jag var tvungen att läsa under gymnasietidens svenskakurser så var faktiskt Molnfri Bombnatt den bästa av dem alla. Hade inte vår svenskalärare sagt att den boken skulle vi läsa så skulle jag troligen aldrig få för mig att låna den på biblioteket eller köpa den.

Jag får nog börja läsa på baksidan av böckerna i framtiden. De är precis som filmer, man vet inte vad man går misste om förrän man läst hela boken.


Bildkälla och bildkälla

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!