Att bo själv

Jag vill börja med att önska ett Gott Nytt Lunarnyår (新年快乐!). Nu är det drakens år och min pojkvän kommer ta med sig drakar att sätta på ytterdörren.

Anledningen till att skriver nu är framförallt för att berätta hur skönt det kan vara att bo själv. Min pojkvän är i sitt hemland så jag har lägenheten helt för mig själv i tre veckor. Det sköna är att jag behöver bara tänka på mig själv, jag lagar mat åt mig själv, tvättar bara mina kläder, städar upp min egen skit. Det allra, allra bästa är att jag behöver inte diska femton glas om dagen. Oftast så brukar jag hålla hårt i mitt vattenglas när min pojkvän är hemma, medan han använder ett glas och sen ställer det i vasken och när han ska dricka vatten igen tar han ett nytt glas, därav de femton glasen jag diskar om dagarna.

Även om det är skönt att vara själv när man vanligtvis bor tillsammans med någon så saknar man en sån enkel sak som en kram, och sällskap i sängen när man ska sova. Är sjukt paranoid när jag ska sova så att ha sällskap skadar aldrig.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!