Ful i munnen

Hejhej!

Ibland förundrar jag mig lite över dagens barn. Speciellt de barn som går i grunskolan. Dem kan alla möjliga svärord.

Idag när jag klev av spårvagnen efter att ha varit och handlat kom tre skolungdomar rusande nedför backen till spårvagnen. En av dem kom på efterslänten och de andra gjorde allt för att hålla upp dörren. Föraren hade inget tålamod med dessa ungdomarna och stängde dörrarna och körde iväg. Detta innebar att barnen missade spårvagnen och för att få ut sin ilska skrek dem en massa svärord och svordomarna blev bara värre och värre.

Min första tanke när detta hände var att dem måste ha lärt sig från dem äldre barnen i skolan. Men oftast är det inte så utan att dem får höra det hemma. Mamma kallar pappa öknamn och vice versa. Hur kan vuxna vara så fula i munnen när dem har barn som lär sig så otroligt fort och tar gärna efter sina förebilder. Inför en svärvurk!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!